Alza Marketplace v České Republice

09.06.2023

Alza Marketplace je jednou z největších a nejúspěšnějších e-commerce platforem v České republice. S bohatou historií se stala klíčovým hráčem v online nakupování. V posledních měsících ale vstoupili na český e-commerce trh noví hráči. Dokáže Alza udržet svou pozici jedničky na trhu?

Historie Alza Marketplace

Založení

Alza byla založena v roce 1994 jako malý obchod s elektronikou. Postupně se rozrostla a stala se jedním z předních e-obchodů ve střední Evropě. V roce 2014 Alza spustila svou vlastní platformu pro prodejce - Alza Marketplace, která umožnila nezávislým prodejcům nabízet své produkty přímo na Alza.cz.

Expanze Alza Marketplace

V průběhu let se rozrostla a stala se předním e-obchodem v České republice a na Slovensku. S rostoucím úspěchem a silnou značkou se Alza rozhodla expandovat na další evropské trhy a nabídnout své služby širšímu spektru zákazníků.

Prvním krokem Alzy na evropských trzích bylo rozšíření na Slovensko. Díky již existujícímu působení v tomto regionu měla společnost dobré povědomí o místním trhu a preferencích zákazníků. Postupně se Alza etablovala jako důvěryhodný e-obchod a získala si věrnost slovenských spotřebitelů.

Dalším důležitým krokem bylo rozšíření na polský trh. Polsko je jedním z největších a nejrychleji rostoucích e-commerce trhů ve střední Evropě. Alza se výborně adaptovala na místní podmínky a preferenční chování polských zákazníků. Investovala do marketingu, budování povědomí o značce a poskytování kvalitních služeb. Tento strategický přístup jí umožnil získat si velký podíl na polském trhu a stát se jedním z klíčových hráčů.

Po úspěšném vstupu na polský trh se Alza rozhodla expandovat do dalších zemí. Začala se postupně rozšiřovat do Maďarska, Rumunska, Bulharska a dalších zemí ve střední a východní Evropě.

Alza v České Republice

Prozatimní jedničkou na trhu

Jednou z klíčových výhod Alza Marketplace je důvěra, kterou platforma vyvolává u zákazníků. Alza se etablovala jako renomovaný a důvěryhodný obchodník. 

Další výhodou Alza Marketplace je silná logistická infrastruktura. Alza disponuje moderními sklady a rychlými dodacími službami, což zajišťuje, že zákazníci dostanou své objednávky rychle a spolehlivě. Prodejci na Alza Marketplace mohou využít tuto logistickou síť a nabídnout zákazníkům pohodlné a rychlé doručení svých produktů. Ke konci roku 2021 provozovala Alza kromě e-shopu také 53 prodejen a téměř 1 800 schránek pro vyzvednutí zboží (tzv. AlzaBox) v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku. Aktuálně na svých stránkách zmiňuje počet 2600 Alzaboxů v Cěské Republice. 

Budoucnost Alzy

Alzák

Není v České republice nikoho, kdo by neznal zeleného Alzáka. Ačkoliv má většina z nás po zaslechnutí jeho hlasu husí kůži, stejně na Alze nakoupíme. A víte proč?

Konkurence

Alza ještě nedávno neměla v České republice komplexní konkurenci. Mall.cz ji občas šlape na paty, ale v pohledu komplexnosti služeb, které Alza nabízí, je opravdu jedničkou.

Já jsem veliký fanoušek Amazonu a Allegra a častý kritik Alza.cz. Nemám dobré zkušenosti se zákaznickou podporou. A to je klíč pro dlouhodobě udržitelný konkurenční boj. Alza.cz bude muset zapracovat na svých procesech jak směrem k zákazníkům, tak směrem k firmám, které své zboží na Alze nabízí. Je pouze otázkou času, kdy vstoupí Amazon na český trh. Čas ukáže.