Listing na Amazonu - rady do začátku

15.05.2022

Máte-li chuť svůj business podpořit a expandovat za hranice naší republiky, je prodej přes Amazon to, co hledáte. Amazon je jeden z největších marketplaces sdružující stovky různých prodejců v nespočtu kategoriích. Lidé se často raději uchylují k nákupu na marketplace, kde můžou pohodlně a přehledně naklikat do košíku zboží od různých ověřených prodejců.

Co je snadné pro zákazníka, je ale složitější pro prodejce. Amazon má nastavených spoustu pravidel, která se vyplatí striktně dodržovat. V tomto článku vám přiblížíme zalistování produktů a poradíme vám, jakých chyb se při listingu vyvarovat.

Listing produktu v pěti bodech

  1. Název produktu - při tvorbě názvu produktu je důležitá stručnost ale hlavně kvalita výběru slov, aby byl produkt lehce dohledatelný zákazníkem.

  2. Klíčové vlastnosti produktu - shrnutí těch nejdůležitějších či nejvýraznějších vlastností a funkcí produktu.

  3. Produktová fotografie - i vlastnosti fotografií hrají ve schvalování a hodnocení Amazonem svou roli a proto je vhodné zjistit si, co od produktové fotografie marketplace očekává.

  4. Popis produktu - zde je prostor pro všechny detaily a zajímavosti, které by mohly zákazníkovi přiblížit vás a vámi nabízený produkt.

  5. Další parametry produktu - dvakrát měř a jednou řež se neříká nadarmo a platí to i zde. Podle typu produktu se může stát, že po vás bude Amazon vyžadovat vzít do ruky metr či váhu a znát další detaily o produktu, aby mohl lépe nabízet zákazníkům to, po čem touží.

Pozor na zbytečné chyby

Chybami se člověk učí a, jako u všeho nového, chvíli trvá, než člověk prokoukne všechny možnosti a vychytávky. Čas jsou ale peníze a v podnikání to platí o to víc.

Amazon je velmi úspěšný a u svých zákazníků velice oblíbený a to hlavně svým postojem, kdy je zákazník na prvním místě. Proto je ale tak přísný k prodejcům a pravidla, která Amazon nastavil je nutné dodržovat. Informací valících se z obrazovky je ale někdy tolik, že není vůbec těžké udělat hned několik chyb najednou.

Pro začátek je určitě vhodné vybrat pouze pár produktů a na nich si vše vyzkoušet.

Chcete-li s listingem poradit nebo máte strach, že vám to zabere zbytečně moc času, můžete využít služeb amz GUIDE a nechat si se vstupem do světa eCommerce poradit od těch, kteří si tento zdlouhavý proces prošli už před vámi.


Přemýšlíte nad vstupem na marketplaces? Pomůžeme vám se založením prodejního účtu, listingem produktů, nebo napojením na váš e-shop.

Napsala jsem pro vás e-book: Jak začít prodávat na Amazonu

  • Chystáte se na vstup na Amazon Marketplaces?
  • Potřebujete pochopit základní Amazon pojmy
  • Chcete znát vhodné produkty pro Amazon?

E-book ke stažení ZDARMA

  • Vaše osobní údaje (jméno, e-mailová adresa) jsou u mě v bezpečí. Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů. Materiály zasílané ode mě, se budou týkat souvisejícího tématu z oblasti podnikání na internetových tržištích (online marketplaces). Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu. Já, Gabriela Bernatová amz GUIDE s.r.o., IČ: 25045628, je na základě vašeho souhlasu budu zpracovávat podle zásad o zpracování a ochrany osobních údajů.