Poplatky na Amazonu při prodeji zboží

11.06.2020

Kolik zaplatíte za prodeje na Amazonu a proč je nutné to vědět?

Ani kuře zadarmo nehrabe. Stejně tak si Amazon účtuje za své služby pravidelné poplatky. Které vás rozhodně čekají a jaké další vás mohou potkat? Proč to potřebujete vědět? Dozvíte se v článku...

Jestli se chystáte prodávat na Amazonu, připravte se, že něco zaplatíte. Amazon nabízí velmi kvalitní služby a podporu, a proto se není čemu divit.

Připravte se na hlavní 3 poplatky:

Poplatky za vedení účtu

Pokud si založíte účet "Individual", jeho vedení je zdarma. Zaplatíte však za každou prodanou položku. Pro evropský trh je částka 0,99 Eur.

S účtem "Professional" platíte pravidelně každý měsíc, v Evropě 39 Eur. Poplatek vám Amazon automaticky strhává z účtu, kam směřují výdělky z prodejů.

Provize z prodeje

Amazon si dál účtuje poplatky založené na provizi z každého prodeje. Je to "daň" za využítí silného prodejního portálu, který vám ovšem přitáhne zákazníky, které byste jinak těžko hledali.

Výše provize se řídí podle kategorií. Obvyklá taxa je 15 % z prodejní ceny produktu (provizi si Amazon strhne hned po uskutečnění prodeje, zbytek vám přijde na virtuální účet).

Příklad: Z prodeje fotoaparátů a kamer si Amazon strhává 8 %. Z prodeje oblečení a doplňků 17 %.

Poplatky v rámci distribučního programu Amazon FBA

Pokud prodáváte v distribučním programu Amazon FBA, je vaší povinností pokrýt náklady na skladování, balení, dopravu a další služby. Výše poplatků se odvíjí od rozměrů a hmotnosti produktů.

Poplatek za skladování

Poplatek za skladování si vypočítáte snadno podle vzorce rozměr produktu v m3 x sazba.

Poplatek za dopravu

Cena dopravy se u Amazonu liší podle typu produktů. Setkáte se se 3 kategoriemi:

  • Media (knihy, DVD, software apod.).

  • Non-Media (vše ostatní, co nespadá do předchozí kategorie).

  • Oversize (nadměrné zásilky vážící od 12 do 30 kg).

Propočítání poplatků je důležité kvůli vypočítání správné ceny produktu

Mnoho prodejců řeší zásadní problém: Jak vypočítat prodejní cenu, která by byla profitabilní. To je samozřejmě obtížný úkol. Ale mít přehled nad všemi poplatky, které vás při prodeji na Amazonu neminou, to je zásadní odrazový můstek.

Pokud cenu "nastřelíte" náhodně, buď bude přiliš vysoká a produkt neprodejný, nebo produkt zbytečně podceníte a přijdete o marži.

Proto při prodeji počítejte s:

  • Kategorie produktu, rozměry a hmotnost.

  • Rozpočet pro prodej.

  • Jaké programy při prodeji využijete.

Jedině tímto způsobem zjistíte, zda se vám prodej na Amazonu vyplatí.