Expanze eshopu do zahraničí
Expanze na zahraniční trhy může být pro váš e-shop klíčovým krokem. Amazon Marketplace, jeden z největších online marketplaců, nabízí jedinečnou příležitost, jak se dostat na mezinárodní trhy s relativně nízkými náklady a rizikem. V tomto článku si ukážeme, jak efektivně expandovat s vaším e-shopem do zahraničí prostřednictvím Amazonu.
1. Průzkum jednotlivých trhů Amazonu
Než začnete s expanzí, je důležité prozkoumat, které trhy jsou pro vaše produkty nejvhodnější.
Zohledněte následující faktory:
Podívejte se, zda existuje na vybraném trhu Amazonu poptávka po vašich produktech. Jednotlivé Amazon trhy mají své odkazy. Například ten německý je Amazon.de, italský Amazon je Amazon.it, v Nizozemí se přihlašují ke svému nákupnímu Amazonu přes Amazon.nl. Můžete použít nástroje jako Jungle Scout nebo Helium 10 pro analýzu tržních trendů a konkurence.
Zjistěte, jak silná je konkurence v dané kategorii. Pokud je trh přesycen, může být obtížnější se prosadit, nebo vás čekají vyšší náklady na marketing.
2. Založte si účet na Amazonu
Abyste mohli prodávat na Amazonu v různých zemích, potřebujete si založit prodejní účet. Amazon nabízí možnost registrace pro prodejce v několika regionech. České a slovenské firmy většinou začínají na německém Amazonu a následně vstupují do dalších zemí.
Prodejní účet na Amazonu zakládáte a ovládáte z Amazon Seller Central. Zde spravovujete své produkty, objednávky i zákaznický servis.
3. Přizpůsobte své produkty a nabídky
Při expanze do zahraničí je důležité přizpůsobit své produkty a nabídky.
Jazyk a lokalizace
Přeložte názvy produktů, popisy a klíčová slova do místního jazyka. Zohledněte také kulturní nuance a preference. Firmy často řeší cestu anglického obalu produktu a následných překladů v podobě přelepu.
Cenová strategie
Upravte ceny na základě místních tržních podmínek a nákladů na dopravu. Nezapomeňte zohlednit poplatky Amazonu a případné daně.
Obal a branding
Ujistěte se, že váš obal a branding odpovídají místním normám a očekáváním. V EU máme podmínky často velmi podobné, ale při vstupu na americký trh, nebo třeba na trhy Spojených arabských emirátů, počítejte s nutností konzultací s odpovídajícími experty.
4. Optimalizujte logistiku a dopravu
Logistika je klíčovým prvkem úspěšné expanze.
Fulfillment by Amazon (FBA)
Využijte FBA pro snadné skladování a doručování vašich produktů. Amazon se postará o dopravu a zákaznický servis, což vám ušetří čas a námahu. Některé produkty jsou pro FBA prodej vhodné, jiné méně. Záleží na rozměru a váze produktu. Také pro určité kategorie produktů jsou zákazníci zvyklí na rychlejší dodání, které jim Amazon při FBA zaručuje.
Mezinárodní doprava a hodný dopravce
Pokud se rozhodnete pro vlastní fulfillment, zvažte spolehlivé a cenově dostupné možnosti mezinárodní dopravy. Ujistěte se, že máte jasnou představu o celkových nákladech na dopravu a dopravu nastavte v Seller Central.
5. Marketing a propagace
Jakmile je vaše zboží na Amazonu nastaveno, je čas na propagaci.
Amazon Advertising
Využijte možnosti reklamy na Amazonu. Amazon Ads je efektivní způsob propagace.
Program Vine
Pokud máte své zboží na skladě u Amazonu, můžete využít programu Vine. Tento program vám pomůže získat první hodnocení produktů.