Zákaznický servis na Amazonu

09.09.2024

Sepsala jsem pro vás nejlepší praktiky na vedení zákaznického servisu při prodeji na Amazonu. Pokud prováváte způsbem FBA, máte o něco méně práce. Jako prodejce FBM je potřeba věnovat zákaznické podpoře více času. Nechte se inspirovat a dávejte zákazníkům tu nejlepší možnou podporu. 

Zákaznická podpora na Amazonu | Best Practice

Rychlá reakce

Odpovídejte na dotazy a stížnosti zákazníků co nejdříve, ideálně do 24 hodin.

Jasná a profesionální komunikace

Udržujte komunikaci s zákazníky jasnou a srozumitelnou. Buďte vždy zdvořilí a profesionální, i když řešíte nespokojeného zákazníka. Snažte se aktivně vyřešit problémy zákazníků a nabídnout řešení, která jsou pro ně přijímatelná. Pokud je to možné, personalizujte komunikaci a oslovte zákazníky jejich jménem.

Zpětná vazba

Pravidelně sledujte recenze a hodnocení svých produktů a reagujte na ně, abyste ukázali, že vám záleží na názoru zákazníků. 

Vrácení zboží

Ujistěte se, že máte jasně definovanou politiku vrácení zboží v administraci Seller Central. Zákazník vás tak nemusí kontaktovat a ví, jak vše řešit. 

Kvalitní popisky a FAQ 

Poskytujte jasné informace o produktech, včetně návodů a často kladených dotazů (FAQ). Komplexním popiskem produktu a správnou grafikou si ušetříte mnoho času nad dotazy od zákazníků.

Nástroje pro vedení zákaznické podpory na Amazonu

Existuje několik nástrojů a služeb, které mohou prodejcům na Amazonu pomoci s vedením zákaznické podpory. Pojďme se na ně společně podívat.

Amazon Seller Central

Tento nástroj nabízí funkce pro správu zákaznických zpráv a dotazů přímo v rozhraní. Můžete sledovat a odpovídat na zprávy od zákazníků. Při větším počtu dotazů a v případě, že dotazy řeší více osob se stává Seller Central nepřehledným.

Zendesk

Tento populární software pro zákaznickou podporu umožňuje integraci s Amazonem a nabízí různé možnosti pro správu zákaznických dotazů a tiketů. 

Freshdesk

Další zajímavý nástroj pro zákaznickou podporu, která umožňuje správu komunikace a poskytuje analýzy výkonu.

Help Scout

Tento nástroj je zaměřen na zlepšení zákaznické zkušenosti a umožňuje snadno spravovat zprávy od zákazníků.

Nastavení procesu zákaznické podpory

Vedení zákaznické podpory u větších projektů vyžaduje jasně daná pravidla a postupy. 

Ráda vám s jejich nastavením pomohu.

Gabriela